Тема:
История на изкуството „БЪЛГАРСКО СЪВРЕМЕННО
ИЗКУСТВО.БЪЛГАРСКОТО ИЗКУСТВО ПРЕЗ ХХ ВЕК“
Възрастова
група: 7 клас
Предметна
област: изобразително изкуство
Умения
и компетентности:
·
Умения за презентиране;
·
Компетентности в областта на общуване и
изразяване на българския език;
·
Дигитална компетентност;
·
Активно слушане с разбиране;
·
Използва интернет като информационен източник;
·
Използва знанията си за компютърната система и
нейните възможности;
·
Познаване на възможностите на компютъра за
събиране, систематизиране, архивиране и ползване на информация;
·
Изобразителни умения- интерпретира картина на
български художник, копие на картина.
Форма
на работа: модел „Обърната класна
стая“
Очакван
продукт: Представяне на
информацията в табличен вид. Запознаване с творчеството на българските художници
на 19 и 20 век. След презентирането на учениците, целия клас работи по картинен
тест свързан с активизиране на тяхната визуална памет и упражняване имената на
художниците. Активното слушане в часа се провери чрез попълване на анкета обратна
връзка с въпроси насочени към оценка и самооценка на презентирането на
учениците, имената на българските художници и техните картини и мнението им за
провеждането на такъв вид часове. Представяне на копие или интерпретиране на
картина на български художник.
Цел на урока: Запознаване с творчеството на българските художници на 20 век
Ученикът:
· Да познава най-общо българското изкуство.
· Да разпознава основни
произведения на художници.
· Да анализира и изказва мнение
за творчеството и картините на художниците.
· Да интерпретира творби на
художници.
· Ясно и
ефективно да артикулира идеи и мисли.
· Слушане с разбиране.
· Дидактически:
· Умения, нагласи, комуникиране
- Познава и анализира творчеството на българските художници.
- Разбира значението на ключовите термини в текстове за
изкуството.
- Демонстрира умения за писане на текстове, като използва
ключови термини и понятия.
- Интерпретира и тълкува произведения на изкуството.
- Демонстрира умения за описание на художествени
произведения и изобразителни умения, като нарисува картина на български
художник.
Задачи:
1.
Учениците сами да представят основната информация
свързана с българското изкуството на 20 век. Ключови понятия за изкуството и
творчеството на художниците – имат инструкция за селектиране на информацията
като попълнят предварително въпросник.
2.
Картинен тест със снимки на художниците и техните
картини. Представяне и обобщаване на информацията свързана с живота и творчеството
на българските художници.
3. Да
се попълни анкета за обратна връзка от всеки час.
Процес: Ключови точки
- Учениците от 7 клас да се
научат да могат да откриват, използват, селектират и представят основна
информация свързана с определена тема;
- Да представят информацията
писмено и устно пред класа за определено време;
- Да се изразяват писмено
анализирайки своите възприятия и впечатления провокирани от картините на
художниците.
План на работа:
1. Учениците сами да представят новите знания. Те
имат предварително поставена задача да намерят информация за
български художници на 20 век– информацията да нанесат в документ и
устно за определено време да я представят в часа пред своите
съученици и да представят копие или интерпретация на картина на художника, за
който са подготвили информацията.
2. Учителят онагледява представената от ученика
информация.
3. Учителят подготвя предварително въпросник в
табличен вид, който да подпомогне селектирането на информацията от интернет.
4. Учителят подготвя картинен тест и въпросник
за обратна връзка по време на представянето на информацията от учениците.
Време: Темата
се разработи в последователни 3 седмици – общо 3 часа
Време за презентиране на всеки ученик
– 4 минути и 2 минути уточняващи въпроси от учителя или учениците.
Помощ: При нужда консултация от учител
Продукти: В резултат от работата в часовете се
очакват следните резултати:
1.
Таблица
с информация за български художниците на 20 век.
2.
Анкета
обратна връзка за проверка на активното слушане с разбиране.
3.
Работа
с картинен тест.
Няма коментари:
Публикуване на коментар