Бланка за разработване на урок,
насочен към развиване на умения |
||||
|
Тема на урока: Модерно изкуство на 19-20 век 7-
клас/ 6 часа преподавател Милена Иванова, Развиване на
комуникативни умения! Допълнителни умения :
Умения за презентиране Компетентности в
областта на общуване и изразяване на българския
език Дигитална компетентност Активно слушане -
използва интернет като информационен източник -
използва знанията си за компютърната система и нейните
възможности -
познаване на възможностите на компютъра за събиране,
систематизиране, архивиране и ползване на информация, |
|||
|
Цел на урока: Запознаване със
стиловете в изкуството през 19-20 век Ученикът: · Да познава най-общо модерното изкуство. · Да разпознава основни произведения на художници
от модерното изкуство. · Да анализира и изказва мнение за творчеството и
картините на художниците. · Да · Ясно
и ефективно да артикулира
идеи и мисли · Слушане
за разбиране на смисъл
|
|
||
Връзка с ДОС по ООП и Учебна програма |
|
|||
Връзка със
стандарта ИЛИ учебната програма |
Умения,
нагласи, комуникиране -
Познава основни стилове от изкуството на новото време и
движения на модерното изкуство. -
Разбира значението на ключовите термини в текстове за
изкуството. -
Демонстрира умения за писане на текстове, като използва
ключови термини и понятия. -
Интерпретира и тълкува произведения на изкуството. -
Изразява естетически съждения за художествени
произведения и се аргументира. -
Демонстрира умения за описание на художествени
произведения, като използва основни термини и показва критическо
отношение. |
|||
Финал на урока и проверка постигната ли е целта -
Ролята на учителя като
фасилитатор в часовете по история на изкуството. -
Учителят подготвя
презентация илюстрираща стилове и художници на 19-20 век и онагледява
разказите на учениците. 1.
2. Да се попълнят гугъл
формуляри по време на часовете, с който ученикът активно ще общува писмено и
ще анализира и изказва мнение за стилове и художници в модерното изкуство. 3. Обратна връзка с попълване на анкетен въпрос с избираеми
отговори свързани с представянето им в часовете и това как се чувстват след
часа. |
|
|||
Ключови точки -
Учениците от 7 клас да
се научат да могат да откриват, използват, селектират и представят основна
информация свързана с определена тема; -
Да представят
информацията писмено и устно пред класа за определено време; -
Да се изразяват писмено
анализирайки своите възприятия и впечатления провокирани от картините на
художниците и стиловете в изкуството. |
|
|||
|
Структура на урока
|
|||
|
Стъпка 1: Въведение Учениците изучават история на изкуството на новото
време в няколко последователни часа. Интересът на учениците ще бъде провокиран от
историческото развитие и представяне на изобразителното изкуство след
Романтизма. Използване метода на обърната класна стая. |
Материали |
|
|
Стъпка 2: Представяне 1.
Учениците сами ще представят новите знания. Те ще
имат предварително задача да намерят информация за определени стилове и художници на модерното изкуство по ключови въпроси –
информацията ще нанесат в документ и устно за определено време ще я представят в часовете пред своите
съученици. 2.
Ще изберем пазител на времето, който ще засича времето
за представяне на ученика и времето за попълване на гугъл формуляра
след всяко представяне на стил или художник. 3.
Всеки ученик да представи информацията от предварително
поставената му задача и попълване на
въпросник по време на часовете. 4.
На учениците ще се даде възможност да развият следните
умения : ·
Умения за анализиране на текст и
подбор на важна, ключова информация от интернет; ·
Умения за активно слушане и
възприемане на произведения на изкуството; ·
Умения за представяне на
информация писмено и устно; ·
Умения за представяне на
информация за определено време; ·
Умения за работа с гугъл
формуляри; |
Материали |
|
||
Стъпка 3: 1.
Учителят онагледява представената от ученика
информация. 2.
Учителят подготвя предварително въпросник, който да
подпомогне селектирането на информацията от интернет. 3.
Учителят подготвя |
Материали https://forms.gle/nHPBAYViHZXnuF6p6
|
|
||
Стъпка 4: 1.
Проверка след часовете на попълнените въпроси и
обратната връзка от часа 2.
Учениците ще продължат самостоятелно за домашна работа
да извадят мисли за изкуството на художници от модерното изкуство от
интернет. Да оформят по техен избор намерената информация и да я изпратят за
проверка от учителя. |
Материали
|
|
||
Стъпка № 5 Обобщение и закриване 1. След проверка на
отговорите на учениците ще оценя тяхното активно слушане и възприемане на
произведения на изкуството. 2. Часовете ще се проведат
в дистанционно обучение. 3.
|
Материали |
|
||
-
Няма коментари:
Публикуване на коментар